webdesign

3 tips til at få din hjemmeside mere synlig

Vil du gerne have flere kunder, uden du nødvendigvis skal betale mere for dem? Det er rent faktisk en mulighed. Hemmeligheden er ”SEO”. Det er en ingrediens i den online verden, som kan hjælpe dig til større synlighed – og at komme foran konkurrenterne.

SEO er uundgåeligt, når du driver en virksomhed med en online tilstedeværelse. Mange tusinde hjemmesider bliver til hver dag, og skal du have en chance for at blive fundet i søgeresultaterne, kan du ikke ignorere SEO.

Men hvor skal du lige starte henne?

1. Få styr på det tekniske SEO

Det lyder måske allerede svært og helt uoverkommeligt. Men det er en nødvendighed for at gøre det nemt for Googles robotter at scanne og crawle dit site. Du skal have styr på alt lige fra en hurtig hastighed, title tags, meta descriptions, oprydning af koder og meget andet, der ligger og fylder.

Du kan eventuelt gennemgå et WordPress kursus for at få mere teknisk viden, hvis du gerne vil gøre det selv. Alternativt kan du få hjælp udefra.

2. Få lavet en søgeordsanalyse

En god og grundig søgeordsanalyse danner baggrund for det tekstarbejde, der også venter forude. Men det kan også bruges til at målrette dine annoncer med Google Ads, så du kun rammer dem, der allerede er meget købsparate.

En søgeordsanalyse gør det nemmere for dig at målrette din markedsføring og at få skrevet tekster, der hjælper med at løfte dit website SEO-mæssigt. Den koster ikke mange penge at få lavet, men kan på sigt have stor betydning for, hvor mange kunder du kan få hjem rent organisk. Det er derfor værd at overveje!

3. Skriv, skriv og skriv

… Men både så det er relevant for din målgruppe og søgemaskinen. Det er ikke nogen nem disciplin, da det skal være tekster, der er troværdige samtidig med, at de kæler for Google. Udgangspunktet for teksterne skal tages i den søgeordsanalyse, du har fået lavet. Den hjælper med at blive skarp på, hvilke søgeord der er relevante for den enkelte landingpage.

Når du har fået dem skrevet og implementeret på dit website, kan der godt gå lidt tid, før det slår igennem. SEO tager tid om at slå igennem. Men har du ramt rigtigt, vil du til gengæld også kunne mærke det i form af øget trafik og salg.

Vil du gerne have en hurtigere effekt af dit SEO-arbejde, kan du med fordel have fokus på lokal SEO. Dette kan hurtigere slå igennem, hvis ikke der er mange konkurrenter, der har valgt at gøre det samme.

Det samme gælder for blogindlæg med hjælpsomme tips inden for det, du laver. Det kan f.eks. være ”Sådan klipper du bedst hækken”, ”Sådan plejer du bedst dit hår” eller ”Stof eller læder? Her er fordele og ulemper”. Det er tips, som din målgruppe kan bruge, men som de også kan finde dig på, hvis du tænker SEO med ind i det.

Det er et stort arbejde – men det lønner sig i sidste ende.